למי מתאים לבצע טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

קבעו פגישת ייעוץ אצל רופא שיניים באזור שלכם

מלאו פרטיכם כאן ונציג יחזור אליכם

טיפול שיניים בהרדמה מלאה, הידוע גם בשם הרדמה כללית, הוא הליך השמור למקרים ספציפיים בהם טיפולי שיניים מסורתיים אינם ניתנים לביצוע עקב גורמים שונים כגון פחד, פוביה דנטלית חמורה, מוגבלות פיזית או נפשית, או מורכבות הליך השיניים עצמו. למרות שזה יכול להיות פתרון יעיל עבור אנשים מסוימים, חשוב להעריך בקפידה את התאמתם של המטופלים לצורת טיפול זו כדי להבטיח את בטיחות המטופלים ולייעל את התוצאות של ההליך.

טיפול שיניים בהרדמה מלאה כוללים איבוד הכרה מלא של המטופל באמצעות מתן תרופות הרדמה על ידי רופא מרדים מיומן. ההרדמה המלאה מאפשרת לרופאי השיניים לבצע הליכים דנטליים מורכבים מבלי לגרום לאי נוחות או מצוקה למטופל ולרוב משתמשים בשיטה זו לניתוחי שיניים נרחבים, כגון עקירת שיני בינה מורכבת, השתלת שיניים או עקירות שיניים מרובות וכן טיפול באנשים עם פוביות או בעיות נפשיות המחייבות הרדמה מלאה ומבצעים טיפולי שיניים לכל הפה ביום אחד.

לפגישת ייעוץ אצל רופאי שיניים באזור שלכם בארץ

קריטריוני התאמה

בכדי לדעת האם מטופל מתאים לטיפול שיניים בהרדמה מלאה מבצעים הערכה מקיפה הן של רופא השיניים והן של הרופא המרדים ובהערכה הזו נלקחים בחשבון מספר גורמים, כמו:

  • היסטוריה רפואית: סקירה יסודית של ההיסטוריה הרפואית של המטופל חיונית מאפשרת לזהות כל מצב בריאותי בסיסי שעלול להשפיע על יכולתו לעבור הרדמה בצורה בטוחה. יש להעריך בקפידה בהליך הזה מצבים כמו מחלות לב וכלי דם, הפרעות בדרכי הנשימה או אלרגיות לתרופות הרדמה.
  • בדיקה גופנית: בדיקה גופנית מסייעת להעריך את מצבו הבריאותי הכללי של המטופל ולזהות כל גורם פיזי שעלול להשפיע על מתן ההרדמה או על הליך טיפול השיניים עצמו.
  • הערכה פסיכולוגית: חולים עם פוביה או חרדה דנטלית קשים עשויים להפיק תועלת מטיפול שיניים בהרדמה מלאה אך הם חייבים לעבור הערכה פסיכולוגית אשר מסייעת לקבוע האם הפחד של המטופל משמעותי מספיק כדי להצדיק גישה זו והאם טיפולים אלטרנטיביים, כגון סדציה, הם אופציות ריאליות עבורם לפני שפונים לשיטה אגרסיבית יותר.
  • מורכבות הליך השיניים: טיפולי שיניים הכוללים פרוצדורות כירורגיות מקיפות או עקירות מרובות עשויים להתאים יותר להרדמה מלאה, במיוחד אם למטופל יש סף כאב נמוך או קושי בישיבה ממושכת.
  • גיל: בעוד שהגיל לבדו אינו גורם קובע, מבוגרים או ילדים צעירים יכולים להפיק תועלת מטיפול שיניים בהרדמה מלאה, במיוחד אם הם מתקשים לשתף פעולה במהלך טיפולי שיניים או שיש להם צרכים דנטליים מורכבים.
  • צרכים מיוחדים: מטופלים עם מוגבלות פיזית או נפשית המשפיעים על יכולתם לסבול טיפולי שיניים עשויים להיות מועמדים להרדמה מלאה אך יחד עם זאת, התאמתם תלויה בחומרת מצבם ובסיכונים הכרוכים במתן הרדמה בהתאם למצבם.
  • העדפות המטופל: בסופו של דבר, להעדפות המטופל ולרמת הנוחות יש תפקיד משמעותי בקביעת ההתאמה לטיפול שיניים בהרדמה מלאה. תקשורת פתוחה בין המטופל, רופא השיניים והרופא המרדים היא זו שתאפשר לקבל החלטות נכונות לגבי גישת הטיפול המתאימה ביותר עבורו.
ד"ר אוהד שחר לוין
ד"ר אוהד שחר לוין

לד"ר אוהד שחר לוין ניסיון של עשרות שנים ומציעה מגוון רחב של אפשרויות טיפולי שיניים.

מומחיותו של ד"ר אוהד שחר לוין ביישור שיניים ולסתות של מטופליו עם צמיחת שיניהם היא ללא רבב. יש לו למעלה מ-20 שנות ניסיון, וידוע במגע העדין ובגישה הטבעית לטיפול שיניים.

טיפולי השיניים הניתנים במרפאתו כוללים טיפולי הלבנת שיניים, טיפולי יישור שיניים, טיפולי השתלות שיניים לרבות השתלות בטכנולוגיה המתקדמת PRF, הכולל גם השתלות שיניים ממוחשבות, מבני שיניים, שיני חרסינה - ציפויי שיניים ועוד.

נגישות אתר

חדש באתר החיוך שלי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית – עם מעל 80% הצלחה!

פיננסי נט

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הכחול למטה

בהצלחה, מצוות אתר החיוך שלי 💝