יישור שיניים - שאלות, תשובות וטיפים חשובים

קבעו פגישת ייעוץ ליישור שיניים באזור שלכם

מלאו פרטיכם כאן ונציג יחזור אליכם

למרות שישור שיניים בעבר היה סוג הטיפול שניתן לקבל רק בגיל ההתבגרות, כיום ניתן ליישר שיניים לכל אחד. ישנן שיטות שונות שניתן לבצע – שאלו את רופא השיניים שלכם מה הם מציעים. יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמתחילים בתהליך זה, אז ודאו שאתם מעודכנים!

יישור שיניים - שאלות ותשובות
לפגישת ייעוץ ליישור שיניים באזור שלכם בארץ
פחות אוהבים לקרוא? צפו בסרטונים על יישור שיניים

אז מהו טיפול יישור שיניים?

יישור שיניים זה לא רק איך אתה נראה, זה גם מועיל לבריאות הלסת והשיניים שלך. אנשים שיש להם שיניים עקומות וצפופות חווים לרוב כאב ובלוטות רוק סתומות משפיעות על היכולת לעכל מזון, כמו גם תסמינים לא נוחים אחרים.

ישנם כלים רבים שתוכלו להשתמש בהם כדי לתקן את בעיות השיניים שלכם, ואחד מהם הוא פלטה. בהתאם לחומרת המקרה, תהליך זה ייקח חודשים ואף שנים. יישור הדרגתי מבטיח שהשיניים נשארות בריאות ומונעות סדקים פתאומיים.

לאורך הדרך, חשוב ללכת מעת לעת לראות את האורתודנט שלך כדי שיוכל לסקור איך הדברים מתנהלים ולתת לך מיישרים חדשים במידת הצורך.

השיניים שלך אולי בסדר, אבל אל תתאפקי רק בגלל שאתה לא יכול לראות בעיות. ישנן בעיות שאינן מתבטאות בסימנים גלויים. הפגישה הבאה שלך עם האורתודנט שלך עשויה לכלול משהו כמו צילומי רנטגן כדי להראות לך מה הם יכולים למצוא.

איך לטפל בשיניים עקומות?

פלטה יכולה להיות עזרה עצומה בכל הקשור לתיקון בעיות שיניים. הם עשויים לקחת זמן אבל הם באמת יכולים לעזור לך בטווח הארוך, אז זה תמיד שווה את זה. יישור רציף שומר על כושר השיניים ומונע הפסקות פתאומיות.

הרדמה בטיפולי יישור שיניים

קל להתקין מכשיר ליישור פה בבית; אין צורך בחומרי הרדמה, רק כך שתקבלו שיניים ישרות ונקיות.

מהם 2 הסוגים המרכזיים שאנו מטפלים בהן ביישור שיניים?

מכיוון שהטרנדים של היום יכולים להשתנות במהירות, ישנן עשרות דרכים חדשות ליישור שיניים. מקום טוב להתחיל בו הוא סקירת 2 טיפולי יישור השיניים המובילים הבאים:

  • יישור שיניים דרך סמכים (גשר שיניים) – זהו הסוג המוכר ביותר של יישור שיניים. זה מבוצע עם פלטה או "קוביות" ומשתמש בחוט אורתודונטי כדי להדק אותם לשיניים. החוטים מוחלפים באופן קבוע אך הגומיות לא.

פלטות שיניים משתמשות בכמות עדינה של לחץ לאורך זמן כדי לכופף שיניים ולגרום להן להשתלב טוב יותר.

היום אפשר גם להתקין אישורים מקרמיקה לבנה או אישורים שקופים, שהרבה פחות בולטים לעין. הם גם הרבה יותר יקרים.

  • יישור שיניים דרך קשתיות נשלפות ("פלטות שקופות") – פלטה שקופה נקראת "איריס". הקשתיות מאפשרות להפעיל לחץ מתון ברציפות על כל השיניים, מה שעשוי לאפשר שינויים במיקומן. הם עשויים מחומר תרמופלסטי ומוחלפים כל כמה שבועות. ניתן להסיר את הפלטה בקלות כדי לאפשר התאמות במידת הצורך.

המחשב מייצר קשתיות מלאכותיות בעלות מראה מדויק. התהליך פשוט ובטוח, ויכול לעזור לך להעביר את השיניים בהדרגה למצב שבו אתה רוצה שהן יהיו

על פי ההוראות, יש להרכיב את המשקפיים במשך רוב שעות היום (22 שעות).

איזה הכנות צריך לעשות לטיפול יישור שיניים?

כל תוכנית להשיג פלטה עשויה להיראות כמו דבר מבודד, אבל זה למעשה תהליך. כדי להפוך את המסע שלך ללא כאבים, חשוב להבין מה תסבול ולהתכונן אליו בהתאם.

האם צריך לצום לפני יישור שיניים?

אין צורך לצום או לשנות תזונה לפני קבלת מכשירי שיניים, אלא לצחצח שיניים ולנקות את הפה מאוכל לפני שמגיעים.

טיפול תרופתי לאחר הטיפול

עליך להמשיך ליטול תרופות קבועות במהלך הטיפול. האורתודנט שלך ייתן לך הנחיות ספציפיות ביחס לתהליך היישור.

כיצד נתגבר על החשש מטיפול יישור שיניים?

קבלת פלטה או טיפול אורתודונטי אחר זה לא הדבר הכי זוהר לעשות. אבל זה יחסית לא כואב, בדרך כלל נמשך זמן רב, ויכול לעזור לשיניים שלך להישאר בריאות במשך שנים רבות. אם אתה מפחד מהתהליך, ספר לרופא השיניים או האורתודנט שלך כדי שהוא או היא יוכלו לעזור להרגיע את הפחדים שלך.

צילום חלל הפה בהליך יישור שיניים

הרופא יצלם המון תמונות של השיניים של המטופל על מנת ליצור את תוכנית הטיפול הטובה ביותר האפשרית ולמצוא עבורם את אביזרי היישור הטובים ביותר. הם יעשו זאת על ידי היכרות טובה עם השיניים שלהם.

ניתן לצלם סט חדש של תמונות כדי לוודא שהטיפול יעיל לחלוטין. זה לא נדיר שמתבקשים תמונות נוספות כדי שתוכל לעקוב אחר התקדמות הטיפול שלך.

בדיקת רופא אודות טיפולים קודמים שלך

הרופא ישאל אותך הרבה שאלות כדי להבין טוב יותר את הבריאות שלך. זה מבטיח שהם מסוגלים לספק בצורה מדויקת טיפול המותאם עבורך, המטופל שלהם. לדוגמה, אם סבלת לאחרונה ממחלה או סבלת ממצבים אחרים שעלולים להשפיע על הטיפול שלך, הקפד לציין אותם כדי שניתן יהיה לדון גם בהם.

יישור שיניים למקרים אסתטיים – האם זה שווה את זה?

יישור שיניים הוא תחום ברפואת שיניים המתמקד אך ורק בפה. חשוב לתקן בעיות בפה כאשר הן משפיעות הן על הלעיסה והן על האכילה, אך גם כאשר נוצרים עיוותים בפנים. הבעיה היא שבמקרים רבים אנשים רוצים לתקן את המראה שלהם ולא את התפקוד שלהם, אז אולי זה לא תמיד האינטרס של אנשים לעבור

ללא קשר לגיל המטופל, יישור שיניים ישפר את מראה השיניים שלו, הם יחוו נוחות מוגברת בזמן הארוחה והדיבור. זה גם יתרום לתנועת לעיסה יעילה יותר שתגרום לניצול טוב יותר של השיניים שלך. זה כולל עיצוב מחדש של משטחי שורשים וכן מיקום מחדש וסידורם מחדש למקומם הנכון.

יש עוד סיבה אחת לעבור את ניתוח הלסת העליונה הזה – היישור גם יעניק לפנים שלך מראה חדש, יעניק לפה שלך מראה אטרקטיבי יותר, כל זאת תוך שמירה על ניקיון. יישור שיניים יכול לעזור בשמירה על היגיינה.

6 שיטות מוצלחות ליישור שיניים

  1. יישור שקוף באמצעות קשתיות – ישנן כמה טכניקות יישור מובילות הנמצאות בשימוש בישראל וברחבי העולם. אלה בדרך כלל כוללים התקנת סדרה של קשתות נשלפות שניתן להחליף כל שבועיים. הקשתיות מתוכננות כך שלא יבחינו בהן והן עשויות מחומר פולימרי שקוף (מולקולות שרשרת גדולות המורכבות מיחידות חוזרות, קשורות קוולנטיות) ואינה מור.

    בשיטות אינוליסליין ואירוק, נעשית הדמיה ממוחשבת של השיניים שלך שתאבחן את הבעיה. הם משתמשים במערכת שיניים שסונכרנה כדי לדמות את תנועת השיניים שלך.

    חברות יישור שיניים ורפואת שיניים מייצרות לעתים קרובות קשתיות עבור הלקוחות שלהן. הם מספקים אחד כל שבועיים או שלושה עד שהם מסיימים את סדרת הקשתיות. חלילה אם ייגמרו להם אי פעם!

    המספר בסוג הקשתיות הדרושות תלוי עד כמה חמור מצבו של המטופל. קשתית אחת היא הדרישה המינימלית במקרה של פגמים קלים, אבל מי שיש לו בעיה חמורה יותר עשוי להזדקק לעד 10. לוח הזמנים גם משתנה בהתאם – זה ייקח חודשיים אם יש רק קשת אחת או שתיים, אבל זה יכול לקחת עד

    הליך נפוץ אצל מבוגרים הוא יישור קשתית העין שכמעט ולא תשים לב אליו – אבל זה עובד גם על ילדים מגיל 12.

    המותג Clear Correct פחות פופולרי יחסית בישראל, אבל אם יש לכם תקציב מצומצם, סביר להניח שהמוצר קליר אלינר שלהם יתאים לחשבון. לגבי איזה מותג לבחור, אין הסכמה ברורה מה עדיף.

  2. יישור שיניים מסורתי – אחת מטכניקות השיניים הנפוצות ביותר שקיימות כבר עידן ועידנים היא פלטות מתכת. הם משמשים לעתים קרובות ליישור והידוק שיניים, אך מגיעים במגוון צורות כולל חוטים ורצועות.

    הפלטה הופכת פחות פופולרית מכיוון שהתיקון עשוי להימשך עד שנתיים. יש להם גם החיסרון בכך שהם כל כך בולטים, וזו הסיבה שפחות אנשים מקבלים אותם.

  3. יישור שיניים לינגואלי (גשר פנימי בלתי נראה) – אנו משתמשים בטכניקה מסוימת לטיפול בכל סוג של ליקוי סגירה. בניגוד לטכניקות אחרות, זה לא מצריך מטופל לבדוק אם הן מתאימות – בעוד שאחרות עשויות להימשך עד 18 חודשים ואילו זו צריכה להימשך רק 12. ביישור שיניים לשוני (לשון) אנו מחברים פלטות (קוביות) בלתי נראים מבפנים של השן שנשארות במקומה.

  4. סמכים שקופים בשיניים – פלטות שקופות מחוברות לחלק החיצוני של השיניים כדי לסייע באסתטיקה. עם החומר השקוף שלהם, הם גם לעולם לא משנים צבע במהלך הטיפול. חוץ מזה, הם מציעים שיפור ניכר במראה.

    שקופיות עשויות לרוב מפלסטיק או סיליקון ויכולות להיות אפילו פורצלן. חסרון אחד של תהליך זה הוא שחוט המתכת וחלקי הגומי שעוברים מאחורי השיניים שלך יכולים לגרום לזה להיראות כאילו יש לך פלטה. אבל, אנחנו חושבים שתסכימו שהחלופה שווה את זה למראה טבעי יותר עם פחות חלקי מתכת גלויים.

  5. יישור שיניים אורתוגנטי – ניתוח אורתוגנתי משמש אם יש לך בעיות שלא ניתן לפתור עם סוגים אחרים של טיפול.

  6. יישור שיניים דמון Demon – הם משתמשים בחומר מיוחד, הנקרא אלסטומר תרמופלסטי, כדי לחבר את שיניהם יחד. חומר זה אינו אלסטי או מבוסס מתכת, מה שאומר שהוא לא ילחץ על הפה שלך ולמעשה עוזר לך ללעוס קל יותר.

    ניתן לזרז את תנועת השיניים עם קשתות קלות המקובעות בצורה אחת, מבלי לשנות את גודלן. אלה מביאים לתנועת שיניים מהירה יותר ופחות לחץ על מפרקי הלסת. זה גם בדרך כלל לא מצריך עקירות (מכיוון שהן אינן מרחיבות את החך), וניתן לבצע אותן במהירות.

ד"ר אוהד שחר לוין
ד"ר אוהד שחר לוין

לד"ר אוהד שחר לוין ניסיון של עשרות שנים ומציעה מגוון רחב של אפשרויות טיפולי שיניים.

מומחיותו של ד"ר אוהד שחר לוין ביישור שיניים ולסתות של מטופליו עם צמיחת שיניהם היא ללא רבב. יש לו למעלה מ-20 שנות ניסיון, וידוע במגע העדין ובגישה הטבעית לטיפול שיניים.

טיפולי השיניים הניתנים במרפאתו כוללים טיפולי הלבנת שיניים, טיפולי יישור שיניים, טיפולי השתלות שיניים לרבות השתלות בטכנולוגיה המתקדמת PRF, הכולל גם השתלות שיניים ממוחשבות, מבני שיניים, שיני חרסינה - ציפויי שיניים ועוד.

סרטונים הקשורים ליישור שיניים

1 קטעי וידאו
נגן סרטון

נגישות אתר

יישור שיניים לפני ואחרי

חדש באתר החיוך שלי

בעקבות המצב הכלכלי שאזרחי ישראל נתקלו בשל המלחמה,
הוקמה פלטפורמה חדשנית – עם מעל 80% הצלחה!

פיננסי נט

בכדי לעזור כמה שניתן למצב הכלכלי של כל אזרח ואזרחית במדינה.

רוצים לבדוק ללא עלות אם מגיעים לכם כספים?
לחצו הכפתור הכחול למטה

בהצלחה, מצוות אתר החיוך שלי 💝