רוצים יישור שיניים שקוף בהקדם? קודם קראו את כל מה שצריך לדעת עליו!

קבעו פגישת ייעוץ ליישור שיניים באזור שלכם

מלאו פרטיכם כאן ונציג יחזור אליכם

שיניים ישרות וחיוך מחודש לא יצטרכו יותר לסבול מפה מלא חוטים וגומיות. חיזוק ההערכה העצמית והביטחון הגופני, הפלטה הבלתי נראית מציעה אלטרנטיבה אסתטית ובקושי נראית לפלטה רגילה של חוט/סוגר.

במאמר הבא נעסוק בכל מה שאתם צריכים לדעת בתהליך יישור שיניים שקוף

איך זה עובד?, השלבים שתעברו בטיפולים, מה הן היתרונות של פלטות שקופות לאחרות, סוגים שונים של יישור שיניים ובקיצור – כל מה שצריך לדעת.

יישור שיניים שקוף
לפגישת ייעוץ ליישור שיניים באזור שלכם בארץ
פחות אוהבים לקרוא? צפו בסרטונים על יישור שיניים

למרות שהסדים הבלתי נראים עשויים להתאים למקרים מסוימים של יישור שגוי או לבעיות הנשיכה המורכבות שבהן מטפלים טוב יותר על ידי יישור שיניים מסורתי, ניתן להשתמש בסדים בלתי נראים לטיפול במצבים הבאים:

  1. עקיצות יתר או הזרקת יתר.
  2. שיניים צפופות או מרווחות.
  3. שיניים עקומות.

פלטה בלתי נראית מיועדת למבוגרים ולבני נוער מבוגרים אך אינה מומלצת כאשר נשארות שיני חלב עדיין. ילדים ובני נוער צעירים יותר המתמודדים עם בעיות יישור שיניים ידרשו פלטות מתכת מסורתיות עם סוגריים/חוטים בחזית השיניים. עם זאת, רק רופא השיניים או האורתודונט שלך יכולים לקבוע אם אתה מתאים ליישור שיניים שקוף. הטיפול האלטרנטיבי נועד בעיקר למבוגרים בשל הצורך בשיתוף פעולה מוחלט ונוקשה; "הפלטות השקופות" נלבשים 22 שעות ביממה ואסור לשכוח אותם או לאבד אותם.

מה הם פלטות שקופות המשמשות ליישור שיניים שקוף?

פלטות שקופות עשויות מחומר מיוחד המשמשים ליישור שיניים בדיוק כמו פלטה. הן משתמשות בכוח עדין וקבוע כדי להזיז את השיניים במיקום הנדרש מבלי לעבור את הטרחה של חוטי מתכת וסוגריים. הן מותאמות אישית לכל מטופל באמצעות סריקה דיגיטלית.

איך עובדות הפלטות השקופות?

הן מותאמות אישית לכל אדם ומיועדים להזיז שיניים בכיוון הרצוי לאט מאוד. זה מושג על ידי לכידה דיגיטלית של התרשמות ועיבוד המידע באמצעות תוכנה מיוחדת, שם מחשבים את התחזיות העתידיות לתוצאות טובות יותר ושיניים ישרות יותר ואז המכונת מייצרת באופן אוטומטי את סט הפלטות עבורך. בממוצע, אדם צריך כ- 25-40 סטים לצורך יישור מלא.

הפלטות מגיעות עם יתרון כלומר הן מתאימות מאוד, אשר לאורך תקופה הופכים למעשה לחלק מהגוף ולכן אינם גורמים לבעיות דיבור. אין הגבלות על אכילה ושתייה של מאכלים כלשהם מכיוון שתסיר אותם לפני כל ארוחה.

למה דווקא יישור שיניים שקוף?

ליישור שיניים שקוף מספר יתרונות שמעניקים לו יתרון משמעותי על פני יישור שיניים מסורתי על ידי גשר וחוטים.

  • את הפלטות השקופות לא ניתן לראות.
  • הפלטות השקופות לא מפריעות לך בזמן האוכל.
  • עם הפלטות השקופות, אין לך מגבלות של מזון מסוים. ניתן לאכול הכל.

שאלות נפוצות שבדרך כלל שואלים על יישור שיניים שקוף:

כמה זמן יכול לקחת הטיפול?

פלטות שקופות הן ללא כאב ומבטיחים תוצאות הרבה יותר מהירות מאשר גשר מסורתי. להתרגל לפלטות שקופות קל וגם זמן ההחלמה קצר יותר. אך במקרים מסוימים היא יכולה להשתנות בהתאם לצרכי יישור השיניים והתאימות הכוללת של המטופל. באופן אידיאלי, זמן ההחלמה של פלטות שקופות הוא בין 13-15 חודשים.

צפו בסרטונים על יישור שיניים

האם לטיפול יש תופעות לוואי?

לא, אין תופעות לוואי. פלטות שקופות הן אחת מטיפולי האורתודונטי הבטוח ביותר. יתר על כן, רופא שיניים יציע פלטות שקופות רק לאחר הערכה נכונה של המצב הנוכחי של החיוך שלך. הסיכויים לגירוי ואי נוחות זניחים ביותר ורוב החולים מתרגלים לפלטות בשיניים תוך 2-3 שבועות.

מה המחיר של יישור שיניים שקוף?

פלטות שקופות הן יקרות יותר מהגשר המסורתי. יתר על כן, עלות היישר משתנה בהתאם לצרכי שיקום החיוך של המטופל. עם זאת, בהתחשב ביעילותו בחיוך מושלם, הטיפול שווה את כל עלויותיו.

מה השלבים ליישור שיניים שקוף?

השלב הראשון בתהליך

כולל ביקור אצל אורתודונט, שייצור תמונה תלת-ממדית של הפה והלסת שלך. הם ישתמשו בתמונה זו כדי להרכיב תוכנית להנעת השיניים למקומן הנכון.

השלב השני בתהליך

לאחר מכן הרופא האורתודונט שלך ישתמש בתוכנית זו ליצירת סדרה של פלטות שקופות בהתאמה אישית. פלטות אלה יפעילו לחץ על השיניים, יזיזו אותם בהדרגה ויעבירו אותם למקומות הרצויים.

השלב השלישי בתהליך

בהתאם להוראות האורתודונט שלך, תחליף סט אחד של פלטות לערכה חדשה בערך פעם בשבוע או שבועיים. בדרך כלל, יהיה עליך ללבוש את הפלטות במשך 20 עד 22 שעות ביום.

מה היעילות של פלטות שקופות?

סקירה שנערכה בשנת 2015 של 11 מחקרים הכוללים שימוש בפלטות שקופות מציינת כי המחקר על יעילותם מוגבל.

מחקרים שנעשו עד כה נוטים להיות בעלי גודל מדגם קטן, ומחקרים רבים לא כללו קבוצת ביקורת להשוואה.

מחקר שנערך בשנת 2016 בכתב העת Journal of Orthodontics מזהיר גם מחוסר מחקר קליני לחיזוק הטענות על יעילות.

עם זאת, בהתבסס על כמה מחקרים זמינים, מקור הפלטות השקופות נראה יעיל יותר מאשר סוגים אחרים של גשרים מסורתיים. נראה כי הגרסאות החדשות יותר שהיצרנית החלה לייצר בשנת 2010 שיפרו את האפקטיביות של הפלטות על ידי שיפור העברת הכוח על שיני הלובש.

הסוגים הקיימים של פלטות שקופות: 

סוגים פופולריים של פלטה בלתי נראית כוללים סוגריים קרמיים, פלטות פנימיות וחוטים ברורים.

פלטות קרמיקה – הן בדיוק כמו פלטות מתכת, פרט לכך שהן משתמשות בסוגריים בצבע שיניים (ולפעמים חוטים בצבע שיניים) ולא במתכת ליישור שיניים.

באופן כללי, הקרמיקה בצבע השן "מתמזגת" עם השיניים שלך, בדרך כלל אינה בולטת ממתכת, אך לא "בלתי נראית" כמו הפלטה הפנימית או מיישרים ברורים.

הפלטות הפנימיות – הנקראות גם בתוך הפלטה הבלתי נראית, הפלטות הלשוניות או "iBraces" – והיישרים ברורים הולכים צעד אחד קדימה, מה שהופך את הטיפול לבלתי נראה כמעט. לכל חלופה יש יתרונות וחסרונות.

פלטות "קרמיקה" או "שקופות" עשויות מחומרים מרוכבים חלשים ושבירים יותר ממקבילה למתכת.

סוגריים קרמיים גדולים יותר מאשר סוגרי מתכת ודורשים גומיות קטנות, או ליגטורות, (או בנויות קליפס קפיצי על סוגריים של "עצמית ליגציה") כדי להחזיק אותן בחוט הקשת. מכיוון שהליגטורות לבנות או שקופות, הן יכולות להכתים.

עם זאת, מכתים אינו מהווה בעיה גדולה מכיוון שהליגורות משתנות בכל פעם שאתה מקבל התאמה (בדרך כלל חודשית). קליפי ה"ליגציה העצמית "אינם דורשים בדיקה חוזרת באמצעות חוטים או גמישות.

פלטות ליישור שיניים מקרמיקה

כמו פלטות מתכת, סוגריים מקרמיקה אינם ניתנים להסרה עד לסיום הטיפול, עלולים לגרום לגירוי ואי נוחות, ועלולים לסבך טיפול רגיל בשיניים, אכילה ודיבור.

מכיוון שהם אינם חזקים כמו פלטות מתכת, פלטות שקופות דורשות זמן טיפול ארוך יותר, מכיוון שאולי הרופא האורתודונט שלך יצטרך להפעיל כוח איטי והדרגתי יותר על מנת להבטיח שיכולות החוזק של הסוגריים הברורים לא יהיו מוגבלים במכס יתר. גם סוגריים קרמיים בדרך כלל יקרים יותר מאשר סוגרי מתכת מסורתיים (כ -1600 שקל יותר). כאמצעי לחיסכון בעלויות, חלק מהחולים עשויים לבחור שהפלטות קרמיות יונחו רק על השיניים הנראות ביותר-בדרך כלל על השיניים העליונות או רק על השיניים המרכזיות העליונות-תוך שימוש בסוגריים מתכת מסורתיים על השיניים הנותרות הדורשות יישור.

כמו כן, קיימת אפשרות כלשהי לשחיקת שיניים אם הקצוות החותכים של השיניים הקדמיות העליונות נוגעות בסוגריים הקרמיים התחתונים.

הפלטות הפנימיות מחוברות לחלק האחורי של השיניים כך שהן מוסתרות מהעין. IBraces הנוכחיים משתמשים בתמונות סרוקות של החלק הפנימי של השיניים כדי ליצור סוגריים מותאמים אישית בעיצוב מחשב המחוברים אל החלק הפנימי של השיניים העליונות ולעתים התחתונות. זה גורם להם לפנות לאנשים הנמצאים לעתים קרובות בציבור ועלולים להרגיש שהם מודעים לעצמם לגבי לבישת קווים או פלטות ברורות עם סוגריים/חוטים מתכתיים או קרמיים בחזית השיניים.

משך הטיפול עם פלטות שקופות:

משך הטיפול תלוי במצבך ובסוג הפלטה הבלתי נראית שאתה עונד. בדרך כלל, הסדים נלבשים בין 18 ל -24 חודשים, אם כי לפעמים הם נלבשים יותר.

פלטות מתכת פועלות בצורה הטובה ביותר מכיוון שהן עשויות מהחומרים החזקים ביותר. פלטות קרמיקה, למרות שהן חזקות ונראות טוב יותר, לוקחות לעיתים יותר זמן מכיוון שהן לא חזקות כמו פלטות מתכת. הפלטה הפנימית יכולה גם לקחת יותר זמן לעבוד ביעילות. 

זמני הטיפול במיישרים ברורים משתנים. לדוגמה, טיפול Invisalign, הדורש בדרך כלל 20 עד 30 מיישרים עבור השיניים העליונות והתחתונות, בדרך כלל מסתיים בממוצע תשעה עד 15 חודשים.
זמני הטיפול ClearCorrect משתנים בין 12 ל -24 חודשים ותלויים בבעיית היישור הספציפית; טיפול במקרים מתונים דורש 32 שלבי טיפול, המועברים בשמונה שלבים, בעוד שמקרים קטנים דורשים 12 שלבי טיפול, המועברים בשלושה שלבים.

מה הם היתרונות הבריאותיים של יישור שיניים שקוף?

מטופלים רבים בעלי גשר מסורתית מתקשים לטפל כראוי בשיניהם, כיוון שהיתה להם היגיינת פה לקויה מלכתחילה ואינם מבצעים התאמות לשגרת הניקוי שלהם בזמן שהם חובשים גשר.

לעתים קרובות המטופלים יפתחו משקעי סידן בחזית השיניים לאחר טיפול אורתודונטי. הנזקים נראים לעין בעת ​​הסרת הגשר ומחייבים את המטופל לבצע עבודות קוסמטיות או לחיות עם כתמים לבנים על השיניים.

הרגלי היגיינה לקויים עם פלטות מסורתיות עלולים לגרום גם לחניכיים נפוחות שעלולות להפוך לבעייתיות אם המטופל מזניח את היגיינת הפה. לאחר מכן נפיחות בחניכיים עלולה לגרום לדלקת חניכיים, שאם לא מטפלים בה עלולה לגרום לבעיות בריאותיות לכל החיים.

פלטות שקופות שימשו לראשונה רק במקרים אורתודונטיים פשוטים, כגון שיניים צפופות מעט, אך כעת הם משמשים אפילו למקרים האורתודונטיים המתקדמים ביותר. לא רק שאנו מוצאים שמיישרים ברורים מסירים את הסטיגמה החברתית של יישור שיניים, אלא שהם גם נוטים להיות יעילים יותר בכל הנוגע לבריאות הפה של המטופלים.

איך ניתן לשמור על הפלטות השקופות שלי?

פלטות אלה עמידות במיוחד, אך נדרשת טיפול הולם לתוצאה הרצויה.

  • לבש/י אותם כמה שאפשר, לפחות 20-22 שעות ביום.
  • שטפו אותם מתחת למים קרים כדי למנוע הצטברות רוק וחיידקים. אין להשתמש במים חמים, החום עלול לפגוע בצורת הפלטה ובגודלה.
  • נקו אותם עם סבון ולא בעזרת משחת שיניים. משחת שיניים מכילה חומרים שוחקים שעלולים לגרום לשריטות בקווים אלה, לכן תמיד שטפו אותם בסבון.
  • אל תספוג אותם בשטיפת פה או בחיטוי, הצבע של הפתרון הזה יכול לגרום למיישרים שלך להיכתם ומכאן בולט ולא מאוד אטרקטיבי.

עד כאן בהקשר כל מה שצריך לדעת על יישור שיניים שקוף.
מעוניינים לקבלת הצעת מחיר דרך המומחים של אתר החיוך שלי? מלאו פרטיכם באתר.

קרדיט לכותבי המאמר – המומחים של אתר Perfecto-Smile מגזין רפואת שיניים ישראלי.

ד"ר אוהד שחר לוין
ד"ר אוהד שחר לוין

לד"ר אוהד שחר לוין ניסיון של עשרות שנים ומציעה מגוון רחב של אפשרויות טיפולי שיניים.

מומחיותו של ד"ר אוהד שחר לוין ביישור שיניים ולסתות של מטופליו עם צמיחת שיניהם היא ללא רבב. יש לו למעלה מ-20 שנות ניסיון, וידוע במגע העדין ובגישה הטבעית לטיפול שיניים.

טיפולי השיניים הניתנים במרפאתו כוללים טיפולי הלבנת שיניים, טיפולי יישור שיניים, טיפולי השתלות שיניים לרבות השתלות בטכנולוגיה המתקדמת PRF, הכולל גם השתלות שיניים ממוחשבות, מבני שיניים, שיני חרסינה - ציפויי שיניים ועוד.

סרטונים הקשורים ליישור שיניים

1 קטעי וידאו
נגן סרטון

נגישות אתר

יישור שיניים לפני ואחרי